Księgowość pełna

Co to jest pełna księgowość?

Pełna księgowość składa się na prowadzenie księgi rachunkowej, którą regulują przepisy prawa bilansowego. Jest to rodzaj ewidencji zdarzeń gospodarczych na kontach księgowych z zastosowaniem zasady podwójnego zapisu. Jest to bardzo dokładny rodzaj prowadzenia księgowość w działalności gospodarczej obejmujący czynności uwzględniające m.in. księgowość finansową, wyliczanie kwot zaliczek na podatki, czy przygotowywanie sprawozdań finansowych.

Co to są księgi rachunkowe?

Księgi rachunkowe źródłem informacji o skutkach finansowych operacji gospodarczych
i działań statutowych podmiotów gospodarczych prawa handlowego. Księgi rachunkowe dostarczają informacji o dochodach, przychodach i kosztach, ale również o gospodarce kasowej, magazynowej, środkach trwałych oraz kapitałach. Na księgi rachunkowe składa się kilka elementów służących do rejestrowania poszczególnych transakcji gospodarczych.

W skład ksiąg rachunkowych wchodzą:

  • dzienniki,
  • księga główna,
  • księgi pomocnicze,
  • zestawienia obrotów i sald oraz kont ksiąg głównej i pomocniczych,
  • wykaz aktywów i pasywów.

Kto ma obowiązek prowadzenia ksiąg rachunkowych?

Prowadzenie pełnych ksiąg jest obowiązkowym sposobem rozliczenia dla podmiotów wymienionych art. 2 ust. 1 ustawy o rachunkowości.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami, obowiązek prowadzenia pełnej księgowości dotyczy:

  • spółek handlowych (spółki kapitałowe w tym akcyjne i z ograniczona odpowiedzialnością oraz spółki osobowe komandytowe i komandytowo-akcyjna),
  • jednostek działających na podstawie Prawa bankowego,
  • samorządy (gmin, powiaty, województwa),
  • organizacji NGO.

Wymienione rodzaje działalności muszą prowadzić księgę rachunkową niezależnie od osiąganego przychodu.

Pełna księgowość poznaj ofertę MCTax

MCTax to biuro rachunkowe mające swoja siedzibę w Warszawie, które oferuje usługi prowadzenia pełna księgowość online, ale także i stacjonarne.

Przeprowadzimy dla Ciebie cały proces od rejestracji spółki z ograniczona odpowiedzialnością poprzez wszystkie wymagane przepisami czynności związane
z zeznaniami podatkowymi oraz ewidencjonowaniem operacji finansowych.

W ramach prowadzenia pełnej księgowości zapewniamy:

  • Prowadzenie dzienników księgowych.
  • Prowadzenie kont księgi głównej.
  • Prowadzenie kont ksiąg pomocniczych.
  • Sporządzanie zestawień obrotów i sald kont księgi głównej i ksiąg pomocniczych.
  • Prowadzenie rejestrów VAT.
  • Sporządzanie i wysyłanie deklaracji podatkowych.
  • Sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych.